Atunci când priviţi în jur şi observaţi cum toată lumea e prezentă pe o reţea de socializare probabil că vă gândiţi că este foarte simplu să porniţi la drum pe o astfel de platformă. Şi aţi avea dreptate. Crearea unui cont pe orice platformă nu durează mai mult de cinci minute, setarea unui profil este la fel de rapidă şi tot ce trebuie să faceţi este să începeţi să postaţi. Totuşi, dacă sunteţi interesat să folosiţi social media cu interes de marketing atunci este ideal să nu vă aventuraţi atât de repede, ci să urmaţi anumiţi paşi.
Platforma ideală
Înainte de toate, evaluaţi tipul de conţinut pe care vreţi să-l postaţi şi publicul ţintă la care vreţi să ajungeţi. În cazul în care conţinutul dumneavoastră constă doar în text, atunci o platformă ca YouTube nu este cea potrivită, iar dacă vreţi să ajungeţi la un public matur atunci nici o reţea precum TikTok nu este recomandată. Alegerea platformei poate fi mai importantă decât ar părea la prima vedere.
Activitatea
După ce v-aţi creat un cont şi v-aţi customizat profilul, este recomandat să fiţi activ în grupurile de nişă potrivite şi să nu începeţi imediat să vă promovaţi produsul. Acest lucru vă va ajuta nu doar să înţelegeţi mai bine publicul căruia vă adresaţi, dar dacă sunteţi activ utilizatorii vor avea mai multă încredere în dumneavoastră iar această senioritate vă va fi de folos în momentul în care decideţi să vă promovaţi produsul.
Strategia şi Ţelurile
Evident, un component cheie al oricărei strategii de marketing este ţelul. Înainte de toate, stabiliţi care sunt punctele cheie către care doriţi să vă îndreptaţi. Aceste puncte cheie vor fi critice atunci când evaluaţi strategia de marketing pentru a decide dacă aceasta a fost de succes sau dacă e momentul să abordaţi problema dintr-un alt unghi.